Masters of Rock 2013 - den první

16. července 2013 v 16:07 | Angie |  Prožila jsem
aneb den ve znamení Harryho Pottera, který stále očividně "frčí"...

Možná by to až tak úplně nemělo být nazváno dnem prvním, ale vzhledem k tomu, že přesně 10. června jsem se ještě před dvanáctou ocitla ve stanu, na louce nedaleko areálu likérky R. Jelínka, je to pro mne jednoznačně den první.
Tak jdeme na to.

10. července, středa
den první

Víte, není to špatné, když jedete na MoR a jedete autem. Příjemných 20°C v autě, klima jede na plné pecky, cédéčko na tom je podobně. Hraje vám nejnovější album od Pretty Maids, nějaké songy od SAGY, potom Saxon a tak dál.
Vyjeli jsme s taťkou okolo 8:15 od nás, stavili se pro K. a konečně jsme vyrazili směr Vizovice. Anebo se nám to tak možná zdálo - vůbec největší sranda je, když "jakože" jedete z Ostravy, máte za sebou skoro půl cesty a značení české dopravní infrastruktury vás navádí na Ostravu. Každopádně jsme si cestu užili tak jako tak, vyjet vyjedete vždycky někde, to je taková jediná jistota. Kde vyjedete, to už je, řekněme, "vůle boží". Když jsem jela prvně se strejdou, pamatovala jsem si, že jsme vyjížděli takový dost prudký kopec, takže jsem celou dobu čekala na něj. Zrovna taťka říkal, že má takový zvláštní pocit, že jedeme špatně, když najednou po chvilce jsme jeli po tom prudkém kopci - avšak nikoliv nahoru, jak jsme měli, ale dolů:D Tak jsme pak vtipkovali, že "fesťák super, jedem domů".
Netrvalo to dlouho, a přestože jsem tak daleko nedohlédla, měla jsem pocit, že před námi jede auto s nápisem Dragonforce na zadním skle, tak říkám taťkovi, ať jede za ním, že tenhle určitě jede do Vizovic, jak už napovídal vším možný přecpaný prostor nad kufrem, hlavně ty tenisky tam byly dobré, načež se mi dostalo odpovědi, že co když jede jinam a tak jsme jeli tak, jak jsme si mysleli, že je správně. Nakonec jsme stejně jeli pořád za ním - ovšem - za nějakou dobu odbočil na benzínku, tak jsme pokračovali sami, v doprovodu pár traktorů, zdržováků nebo třeba kamionů.
Nakonec, s jednou zastávkou na benzínce, abychom si došli a nasvačili se, jsme pěkně dojeli, v čase, cestou v Novém Jičíně jsme viděli krásný "domeček", spíš takový a lá zámeček, působící starým dojmem, zahrada zarostlá, měl své kouzlo, opravdu, stál na cestě č. 57, takže si ho budu googlit. Nastěhovala bych se hned.

Projeli jsme Vizovicemi, taťka nám zastavil u louky, načež k nám hned přicupital pořadatel, že tam stát nesmíme, tak taťka řekl, že to ani nehodlá.
Stavění stanu proběhlo relativně v klidu, součástky jsem měla všechny, což byla příjemná zpráva, bylo horko a právě před chvilkou jsme zjistily, že jsme stan nepřivázaly k tyčkám. Chybička se vloudí, však to znáte.
Během čekání na Moreen a Flammeu jsme s K. stačily probrat spoustu věcí. Část dopoledne a skoro celé odpoledne se ale vesměs neslo v duchu Harryho Pottera, vždycky jsme vybraly díl, řekly si oblíbené scénky, repliky apod., co nás ve filmu oslovilo, co v knize bylo jinak, takže jsme se dobře zabavily. Ani jsem netušila, že K. je takový nadšenec.
Ještě než jsem odjela na MoR, byla jsem rozhodnutá si po návratu dát HP maraton a zhlédnout všechny filmy. A tato konverzace to ještě víc umocnila.

Momentálně sedíme ve stanu, naproti Moreen a Flammea. Moreen, podobně jako já, zapisuje do svého festivalového notesu, pořízeného pro letošní zážitky. Respektive můj notes není jen festivalový, najde uplatnění i jinak, než jen na fest, ale ten její je, speciálně pro tyto akce pořízen. Pořídit notesy pro zápisy bylo loňské takové double-rozhodnutí, neboť pocení při sestavování článku z loňska (kdy jsme se k tomu dokopaly po měsíci a něco), nebylo příliš příjemné. V takových chvílích zjistíte, že nic není dokonalé a vaše paměť vůbec ne. Ono se vždycky nějaký ten papír a propiska hodí, když se vydáváte sbírat zážitky. Aneb od nynější pravidlo č. 1!
Ve stanu je teď (19:55) velmi příjemně. Chtěly bychom, aby to tak zůstalo, ale bohové na Asgardu jsou nejspíš zaneprázdněni jinak, než čekáním na naše přání a na rituály není čas, ani oběti.
Z "vchodu" do stanu jde vidět na cestu, kudy se chodí do areálu a na louky a vypadá to tak, že příslušníci sboru metalových posluchačů se začínají sjíždět...(tím mám na mysli do Vizovic).

Před spaním následovala procházka vizovickými ulicemi, kolem areálu, kde jsme se stavily podívat, jak bude vypadat letošní plakát, a zrovna když jsme šly kolem nádraží, nalepili se na nás nějací dva přerostlí mončičáci. Raději jsem šla v popředí, z jejich "he-lou", které pořád opakovali, se mi zvedal kýbl. Moreen s Flammeou to pak někde zapíchly a K. mě doběhla, tak jsme se ještě chvilku procházely. Zavítaly jsme i do těch končin vsi, které jsem za dva roky ještě nenavštívila, načež jsme zjistily, že máme namířeno po cestě do nějaké vedlejší vesnice Loučky (snad to byl ten název, nevím přesně), tak jsme to radši zase otočily a šly ke stanu.

Cestou jsme viděly vážně bezvadnou motorku, měla kostičkovanou karosérii, černo-bílou, jako šachovnice. Padly i takové nápady jako skočit do (poloprázdné) vozovky a mávat, ať zastaví.

Ve stanu jsme v rámci možností provedly hygienu, chvilku si povídaly a pak hezky šly spát, abychom neměly vaky pod očima.
Já jsem si ještě vyslechla zajímavou konverzaci venku, s větami typu "mni ho jemně", "zasuň to tam" a "podrž mi ho" - tak co k tomu dodat, že...